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HUNCH 1972: A Second Experiment in Sketch Recognition or: ‘I Know the Concept of Your Concept of Interpolation’

Werner, Liss C.

James Taggart developed the sketch recognition system HUNCH at MIT in 1972. Rather than the user trying to understand the software in order to progress a drawing, in the case of HUNCH, the software observed the user sketching. It enabled a conversation between user and software through the sketch as a medium. HUNCH was one component of the Architecture Machine, created in the Architecture Machine Group (Arch Mac), run by Nicholas Negroponte at MIT between 1967 and 1985 and a brainchild of cross-fertilization between architecture, computer sciences and cybernetics in the early 1970s. One of HUNCHs objectives was to enable even the layman to ‘design’ a dream home. The paper presents HUNCH’s concept as AI-equipped ‘partner’ for the architect, designer or layman.
James Taggart entwickelte 1972 am MIT das Skizzenerkennungssystem HUNCH. Anstatt dass der Benutzer versucht, die Software zu verstehen, um eine Zeichnung voranzutreiben, beobachtet die Software im Falle von HUNCH das Skizzieren des Benutzers. Es ermöglichte ein Gespräch zwischen Benutzer und Software durch die Skizze als Medium. HUNCH war eine Komponente der Architecture Machine, die in der Architecture Machine Group (Arch Mac) entwickelt wurde, die von Nicholas Negroponte am MIT zwischen 1967 und 1985 geleitet wurde und in den frühen 1970er Jahren eine Idee der gegenseitigen Befruchtung zwischen Architektur, Informatik und Kybernetik war. Eines der Ziele von HUNCH war es, auch dem Laien zu ermöglichen, ein Traumhaus zu "gestalten". Das Papier stellt das Konzept von HUNCH als KI-gestützter "Partner" für den Architekten, Designer oder Laien vor.
Published in: Graphic Imprints : The Influence of Representation and Ideation Tools in Architecture, 10.1007/978-3-319-93749-6_1, Springer