Please use this identifier to cite or link to this item: http://dx.doi.org/10.14279/depositonce-3199
Main Title: Web, Film, Medien, Computer - Wirklichkeit und Visionen der Informationsgesellschaft
Subtitle: 7.-9. Juli 2010, Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften
Translated Title: Web, Film, Media, Computer - Reality and Visions of the Information Society
Translated Subtitle: 7.-9. Juli 2010, Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften
Editor(s): Rebensburg, Klaus
Type: Conference Object
Language: German
Language Code: de
Abstract: Die Themenschwerpunkte berühren Technologien und Wirkungen der Medienproduktion, des Medienkonsums, der Medienkunst, von Games und von Mixed Reality. Wir registrieren den Einfluss der Konvergenz von Film, Informatik und Gesellschaft auf Rechte und Werte der Informationsgesellschaft, auf die digitale Filmproduktion und Content-Verbreitung. Wir erleben das Phänomen der Mediennutzung „in Volkes Hand“ durch neue Technologien, mobile Geräte und die Entstehung neuer Kommunikationskulturen, sozialer Netze und Genres. Konvergenzen von Informatik, Internet, Medien und Kunst in der Informationsgesellschaft Browsing und Navigation in der neuen schönen virtuellen Welt - zwischen Echtbild-Navigieren und Third Life Öffentlichkeit 2.0 - Kultur, Kunst, Politik, Computer und Digitale Medien - und Deutschland? IPTV / 3D-Film, Digitale Technologien für neues Erleben und neue Geschäfte Digitalisiert besser hören, sehen, erleben High Definition 3D, breitbandige Gewinne und Verluste Digitaler Film und Spiele – besonderer Content für die Informationsgesellschaft Wissen geben und nehmen im neuen Internet Breitbandige (+mobile) Technologien, Marktbewegungen Informationsgesellschaft im Wandel.
The topics of the contributions are around technologies and impacts on media production, media consumption, media arts, games and mixed reality. We observe the influence of film and computer science on civil society, we talk about their consequences for digital film production and content distribution. We are fascinated by extended media use for everybody with new technologies, mobile devices - towards new digital cultures of communication, social networks and genres. Experts talk and write about Convergence of computer science, internet, media and arts in information society Browsing and navigation in a new, beautiful virtual world between real-picture navigation and Third Life Public sphere 2.0 – culture, arts, politics computer and digital media – and where is Germany? IPTV / 3-D film, digital technologies for innovative entertainment and business High definition towards 3-D, broadband profits and losses Digital film and games – better content for information society Give-and-take of knowledge in the new internet Broadband and mobile technologies, market moves Information society in a state of flux Printed Version published by Universitätsverlag der TU Berlin (www.univerlag.tu-berlin.de), ISBN 978-3-7983-2310-0
URI: urn:nbn:de:kobv:83-opus-33493
http://depositonce.tu-berlin.de/handle/11303/3496
http://dx.doi.org/10.14279/depositonce-3199
Issue Date: 3-May-2012
Date Available: 3-May-2012
DDC Class: 004 Datenverarbeitung; Informatik
Subject(s): High Definition 3D
Informationsgesellschaft im Wandel
Neue Medien
Neue Technologien
High Definition 3D
Information Society in a state of flux
New Media
New Technologies
Creative Commons License: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/de
ISBN: 978-3-7983-2311-7
Notes: Zugleich gedruckt erschienen im Universitätsverlag der TU Berlin unter der ISBN 978-3-7983-2310-0.
Appears in Collections:Technische Universität Berlin » Fakultäten & Zentralinstitute » Fakultät 4 Elektrotechnik und Informatik » Publications

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dokument_17.pdfInhalt8,41 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Dokument_18.pdfUmschlag163,45 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DepositOnce are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.