Please use this identifier to cite or link to this item: http://dx.doi.org/10.14279/depositonce-6615
Main Title: Developing e-commerce logistics in cross-border relation
Translated Title: Entwicklung der E-Commerce-Logistik in Cross-Border-Beziehungen
Author(s): Ding, Feng
Advisor(s): Straube, Frank
Huo, Jiazhen
Referee(s): Straube, Frank
Huo, Jiazhen
Werwatz, Axel
Li, Yanting
Su, Qiang
Duan, Yongrui
Granting Institution: Technische Universität Berlin
Tongji University, Shanghai (China)
Type: Doctoral Thesis
Language Code: en
Abstract: Through a structured literature review and an exploratory factor analysis, this thesis presents a conceptual framework with 6 key factors composed of 19 indicators, including government, consumer, company, product, operation and partnership, which affecting the development of e-logistics in cross-border relation. Then, a comprehensive competitive strategy is generated based on the framework, including government policy, logistics strategy selection, differentiated product, dual-channel inventory and transport. Finally, Walmart and JD.com in China market are chosen as case study, the development of their cross-border e-logistics strategy verify the rationality and applicability of the framework found in this thesis.
Durch eine strukturierte Literaturrecherche und eine explorative Faktorenanalyse, stellt diese Arbeit einen konzeptionellen Framework mit 6 Schlüsselfaktoren auf, die sich 19 Indikatoren zusammensetzen, die sich auf die Entwicklung der E-Logistik in Cross-Border-Beziehungen auswirken, darunter Regierung, Verbraucher, Unternehmen, Produkt, Betrieb und Partnerschaft. Anschließend wird eine umfassende Wettbewerbsstrategie auf der Grundlage des Frameworks erstellt, einschließlich der Regierungspolitik, der Auswahl der Logistikstrategie, des differenzierten Produkts, des Dual-Channel-Bestands und des Transports. Schließlich werden Walmart und JD.com im chinesischen Markt als Fallstudie ausgewählt, die Entwicklung ihrer Cross-Border-E-Logistik-Strategie aufgezeigt und Anwendbarkeit des Frameworks demonstriert.
URI: https://depositonce.tu-berlin.de//handle/11303/7351
http://dx.doi.org/10.14279/depositonce-6615
Exam Date: 23-Nov-2017
Issue Date: 2018
Date Available: 23-Jan-2018
DDC Class: 380 Handel, Kommunikation, Verkehr
Subject(s): cross-border e-commerce
e-logistics
conceptual framework
competitive strategy
game theory
grenzüberschreitend
Internethandel
konzeptioneller Rahmen
Wettbewerbsstrategie
Spieltheorie
License: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Series: Schriftenreihe Logistik der Technischen Universität Berlin
Series Number: 39
EISSN: 2197-0564
ISBN: 978-3-7983-2973-7
Notes: Published in print by Universitätsverlag der TU Berlin, ISBN 978-3-7983-2972-0 (ISSN 1865-3170).
Appears in Collections:FG Logistik » Publications

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ding_feng.pdf7.16 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons