Please use this identifier to cite or link to this item: http://dx.doi.org/10.14279/depositonce-7352
Main Title: Planungswerkstatt Hochschullehre
Subtitle: Ideen aus der Berliner Lehrpraxis
Translated Title: Course design workshop
Translated Subtitle: Ideas from Berlin universities
Author(s): Hoffmann, Sarah Gertrud
Kiehne, Björn
Institution: Berliner Zentrum für Hochschullehre
Type: Book
Language Code: de
Abstract: Im Buch stellen die Autor_Innen die Frage, wie Seminare und Vorlesungen stärker am Lernen der Studierenden ausgerichtet werden können. Sie beschreiben Lehrideen aus Berliner Hochschulen anhand konkreter Planungen aus der Innovationsarbeit des Berliner Zentrums für Hochschullehre. Sie dienen als Anregungen für lernorientierte Lehrveranstaltungen an Hochschulen.
In this book the authors are asking: How can teachers in higher education design their lectures and seminars from the perspective of the learning processes of their students. By showing real course designs from the innovation process of Berlin Center for Higher Education, it inspires other teachers to take up a more learning oriented approach to course design.
URI: https://depositonce.tu-berlin.de/handle/11303/8197
http://dx.doi.org/10.14279/depositonce-7352
Issue Date: 2018
Date Available: 20-Sep-2018
DDC Class: 300 Sozialwissenschaften
Subject(s): Berliner Hochschulen
Planung
Innovative Lehre
Lernendenorientierung
Hochschullehre
higher education
planning of lectures and seminars
innovative course designs
universities in Berlin
learning orientation
License: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Series: Fokus gute Lehre – Transferideen aus den Berliner Hochschulen
Series Number: 2
EISSN: 2366-7591
ISBN: 978-3-7983-3016-0
Notes: Gedruckt erschienen im Universitätsverlag der TU Berlin, ISBN 978-3-7983-3015-3 (ISSN 2366-7583).
Appears in Collections:Zentrale & sonstige Einrichtungen » Publications

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
planungswerkstatt_hochschullehre.pdf3.92 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons