Please use this identifier to cite or link to this item: http://dx.doi.org/10.14279/depositonce-7700
Main Title: Simulation of Urban Traffic Control: A Queue Model Approach
Author(s): Grether, Dominik
Neumann, Andreas
Nagel, Kai
Type: Article
Language Code: en
Abstract: This paper aims at an agent-based simulation of the interplay between two types of agents within a transport system: travelers, and traffic signals. For the simulation of this interplay, a computationally efficient traffic model is needed. It is thus shown how queue models can be used to model traffic flow and spill-back at signalized intersections.
URI: https://depositonce.tu-berlin.de//handle/11303/8566
http://dx.doi.org/10.14279/depositonce-7700
Issue Date: 2012
Date Available: 26-Nov-2018
DDC Class: 380 Handel, Kommunikation, Verkehr
004 Datenverarbeitung; Informatik
Subject(s): urban traffic control
queue model
microsimulation
Sponsor/Funder: BMBF, 03MOPAI1, Transport und Verkehr: Verbundprojekt ADVEST: Adaptive Verkehrssteuerung; Teilprojekt Optimale Routenführung in Large Scale Mikrosimulationen
BMBF, 03NAPAI4, Transport und Verkehr: Verbundprojekt ADVEST: Adaptive Verkehrssteuerung; Teilprojekt Verkehrsplanung und Verkehrssteuerung in Megacities
BMBF, 03SKPAI6, Transport und Verkehr: Verbundprojekt ADVEST: Adaptive Verkehrssteuerung; Teilprojekt Verkehrssteuerung bei Großereignissen und Evakuierung
License: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
Journal Title: Procedia Computer Science
Publisher: Elsevier
Publisher Place: Amsterdam [u.a.]
Volume: 10
Publisher DOI: 10.1016/j.procs.2012.06.104
Page Start: 808
Page End: 814
ISSN: 1877-0509
Appears in Collections:FG Verkehrssystemplanung und Verkehrstelematik » Publications

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1-s2.0-S1877050912004619-main.pdf165.01 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons