Please use this identifier to cite or link to this item: http://dx.doi.org/10.14279/depositonce-8514
Main Title: POL-TF – Problemorientiertes Lernen mit Textfällen im Bereich pädagogischer Diagnostik
Subtitle: Manual
Translated Title: PBL-TC – Problembased Learning with text-based cases in the context of teachers' diagnostics
Translated Subtitle: manual
Author(s): Wedel, Alexander
Type: Report
Is Supplemented By: 10.14279/depositonce-8457
10.14279/depositonce-8458
10.14279/depositonce-8540
10.14279/depositonce-8580
10.14279/depositonce-8586
10.14279/depositonce-9252
10.14279/depositonce-9287
Language Code: de
Abstract: Das Manual informiert über die Hochschulbildung im Bereich pädagogischer Diagnostik an der TU Berlin. Aus dem Forschungsstand zu diagnostischer Kompetenz wird ein evidenzbasierter Lernraum zur Kompetenzentwicklung dargestellt. Neben Details und Unterlagen zur didaktischen Planung sind auch Forschungsergebnisse zu dem Lernraum aufgeführt. Inhalte des Manuals sind ausdrücklich zur freien Nutzung in der Lehrkräftebildung vorgesehen.
The manual outlines principles of higher education in the context of teachers' diagnostics at the TU Berlin. Based on current research, an evidencebased learning environment for the development of diagnostic competence is described. In addition to details and materials for instructional design purposes, research about the learning environment is summarized. The contents of the manual are explicitly meant to be utilized and shared in teacher education.
URI: https://depositonce.tu-berlin.de/handle/11303/9458
http://dx.doi.org/10.14279/depositonce-8514
Issue Date: 2019
Date Available: 12-Dec-2019
DDC Class: 100 Philosophie und Psychologie
300 Sozialwissenschaften
Subject(s): diagnostische Kompetenz
Manual
problemorientiertes Lernen
Lehrkräftebildung
POL-TF
Diagnostik
Lehramt
diagnostic competence
manual
problembased learning
teacher education
PBL-TC
TUB Teaching
Sponsor/Funder: BMBF, 01JA1628, TUB Teaching - Innovativer Einstieg, Professions- und Forschungsorientierung im berufsbezogenen Lehramtsstudium
License: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Appears in Collections:FG Pädagogische Psychologie » Publications



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons