Please use this identifier to cite or link to this item: http://dx.doi.org/10.14279/depositonce-8820
Main Title: Serena Supergreen und der abgebrochene Flügel
Subtitle: Ein Computerspiel macht neugierig auf technische Ausbildungsberufe
Translated Title: Serena Supergreen and the broken blade
Translated Subtitle: a digital game for career education in the field of technology
Author(s): Spangenberger, Pia
Draeger, Iken
Kapp, Felix
Matthes, Nadine
Kruse, Linda
Hartmann, Martin
Narciss, Susanne
Type: Report
Is Supplemented By: http://dx.doi.org/10.14279/depositonce-8817
Language Code: de
Abstract: Im Kartenset zum digitalen Spiel "Serena Supergreen und der abgebrochene Flügel" finden sich allgemeine Informationen zum Spiel und zur Anwendung im Unterricht. Das Kartenset umfasst Vertiefungsvorschläge für den Unterricht, Berufsbilder und Experimente.
The card set for the digital game "Serena Supergreen and the Broken Wing" contains general information about the game and instructions for teachers. The card set includes didactical conepts, job descriptions and experiments.
URI: https://depositonce.tu-berlin.de/handle/11303/9787
http://dx.doi.org/10.14279/depositonce-8820
Issue Date: Aug-2019
Date Available: 30-Aug-2019
DDC Class: 607 Ausbildung, Forschung, verwandte Themen
Subject(s): Berufsorientierung
technische Ausbildungsberufe
erneuerbare Energien
Unterricht
serious game
career education
technical vocational training
sustainability
teaching
Sponsor/Funder: BMBF, 01PD14005, SERENA: Serious Game Erneuerbare Energien für technische Ausbildungsberufe für Mädchen
BMBF, 01PD17005, MitEffekt: Untersuchung von mittelfristigen Effekten eines Serious Games in Abhängigkeit der didaktischen Einbettung und des konkreten Spielverhaltens
License: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Appears in Collections:Inst. Berufliche Bildung und Arbeitslehre » Publications

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
serena-supergreen_kartenset.pdf14.01 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons